To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.
Dla kogo wsparcie? Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Ważne! • Świadczenie dobry start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole (a szkoła w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza szkołę podstawową, dotychczasowe gimnazjum, szkołę ponadpodstawową i dotychczasową szkołę ponadgimnazjalną, z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno- -wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. • Świadczenie nie przysługuje na dziecko realizujące przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole, studentom, uczniom szkół policealnych i uczniom szkół dla dorosłych. • Świadczenie dobry start nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Oznacza to, że gmina ustala prawo do świadczenia dobry start samodzielnie i nie przekazuje wniosku do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - w państwie Unii Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii. Jak otrzymać świadczenie dobry start? Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka.
Gdzie złożyć wniosek? Wniosek o świadczenie dobry start można złożyć: • osobiście ( w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mińsku Mazowieckim pod adresem: 05-300 Mińsk Mazowiecki ul. Chełmońskiego 55 – naprzeciwko Urzędu Gminy) • za pośrednictwem Poczty Polskiej • przez Internet - bankowość elektroniczna, Emp@tia (Nie ma możliwości wysłania wniosku e-mailem) Kiedy złożyć wniosek? Wniosek będzie można złożyć już od 1 lipca- drogą elektroniczną , a od 1 sierpnia- drogą tradycyjną (papierową). Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Kiedy rodzina otrzyma wsparcie? W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny świadczenie otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Złożenie wniosku o świadczenie dobry start w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września.
Przyznanie świadczenia dobry start nie wymaga wydania decyzji.
Informacja o przyznaniu świadczenia dobry start zostanie wysłana na wskazany przez Państwa we wniosku o ustalenie prawa do świadczenia adres poczty elektronicznej z podanego poniżej adresu:
gops.swiadczenia@minskmazowiecki.pl
W przypadku gdy osoba wnioskująca nie wskaże adresu poczty elektronicznej w momencie składania wniosku zostanie poinformowana o możliwości odebrania informacji o przyznaniu świadczenia.
WNIOSEK O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA DOBRY START ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA DOBRY START |